Apartats

27/6/12

El Consell Rector de l'IMET aprova noves retallades

Aquesta vegada han rebut especialment els i les treballadores, amb retallades de sou d'entre el 9 i el 30%. La CUP s'hi ha oposat i ha demanat, a través de la seva representant al Consell, l'ajornament d'una votació que de nou, com al febrer, es plantejava a corre-cuita i sense temps per analitzar l'impacte de les retallades. Segons el govern, aquestes venen motivades principalment per la retallada d'un 55% de les aportacions que feiala Generalitat a l'IMET per a formació i orientació laboral. Per a la CUP està fora de lloc que la Generalitat retalli tan escandalosament en polítiques actives d'ocupació i en orientació laboral i a més va tornar a areclamar un full de ruta estratègic per l'IMET abans que retallada rera retallada desaparegui sense més.

26/6/12

La CUP presenta una bateria de preguntes al govern sobre sous polítics, plusos i dietes

En els darrers mesos el govern ha augmentat el sou de fins a 10 nous directius de l'ordre d'entre 3.000 i 16.000 euros l'any, sense haver tingut en compte les puntuacions i escales salarials vigents i pactades dins de l'Ajuntament amb els treballadors. Arrel d'aquesta irregularitat, que la CUP calcula que ens costa entre 60.000 i 70.000 extres, la CUP ha volgut posar negre sobre blanc quants, quins i per a qui són els plusos econòmics (sobresous no públics) que el govern assigna a segons quins treballadors, quines són les dietes que perceben segons quins càrrecs directius i quants diners ens costen la presència de secretaris a les reunions dels organismes autònoms i empreses municipals, que poden arribar a 1.000 euros per reunió, segon el que calcula la CUP. El govern té un mes de termini per respondre aquestes preguntes que de moment només són això, preguntes.

20/6/12

L’Auditori ha acabat costant als vilanovins 640.000€ més del que es va pressupostar

La liquidació de l’obra de l’Auditori ha posat de manifest que la construcció d’aquest equipament ha costat gairebé un 11% més del que estava pressupostat i ha pujat fins a 5.725.000€.  

Des de la CUP ja vam criticar en el seu moment que s’utilitzessin fons de la llei de barris del Nucli Antic per finançar aquest equipament i que fins i tot s’hagués d’ampliar l’àmbit del Nucli Antic per fer-hi entrar amb calçador aquest equipament i gastar 2,5 milions d’€ en la construcció de l’Auditori en comptes de destinar-los realment a la rehabilitació del barri i a fomentar-hi activitat econòmica. Des de la CUP ja es va qüestionar en aquell moment la necessitat de gastar més de 5 milions d’€ en un equipament cultural que no enteníem com a prioritari per la ciutat. Però des del govern anterior es va decidir aprofitar la llei de barris per finançar la meitat dels 5.081.074 d’€ que havia de costar l’Auditori i per tant aquesta obra havia de costar al voltant dels 2,5 milions d’€ a la ciutat i 2,5 milions d’€ més que sortien de la llei de barris.  

Més d’un any després de la seva inauguració ens trobem amb la sorpresa de que segons l’informe de liquidació de l’obra, el cost real ha estat 5.724.783 €. Els motius d’aquesta desviació són varis. Les desviacions es deuen a mancances del projecte executiu, a errors en l’import de les partides del pressupost, a requeriments acústics no previstos, a canvis que s’han realitzat durant l’obra i a requeriments de la regidoria de cultura que no estaven previstos. 

A més, també s’ha de tenir en compte que una petita part d’aquest augment es deu a l’increment de l’IVA en part de les factures del 16 al 18%. Per tant, tot i que al final es van fer canvis per mirar de reduir la desviació, com ara canviar el material previst de la façana de coure a zenc, aquesta desviació ha estat molt important, i el cost per l’Ajuntament ha passat dels poc més de 2,5 milions d’€ fins a més de 3,2 milions d’€. Creiem que alguna cosa s’ha fet malament per crear una desviació d’aquesta magnitud i que amb la situació econòmica actual no ens podem permetre sobrecostos en les poques obres públiques que es fan d’aquestes dimensions. A més ens agradaria recordar que si no hagués estat pel crèdit ICO que l’estat va imposar als ajuntament amb condicions duríssimes, no sabem si l’ajuntament de Vilanova hagués estat capaç de pagar aquestes obres, unes obres que es van començar quan la situació econòmica ja era complicada i l’endeutament de l’ajuntament començava a ser preocupant.

12/6/12

La CUP se solidaritza amb el treballador de Mahle acomiadat injustament

El regidor de la CUP, Quim Arrufat, va traslladar la setmana passada el suport de la CUP a la lluita del company afiliat de CGT Agustín Paniagua, acomiadat injustament de Mahle i que des de la setmana passada està acampat a les seves portes en protesta pel mecanisme irregular i arbitrari que ha acabat amb el seu acomiadament. Agustín Paniagua, que ha rebut el ple suport dels companys i companyes de CGT-Mahle i del conjunt de la CGT, denuncia que se'l va acomiadar a dit per la seva afiliació sindical i el seu activisme natural dins la fàbrica que l'han caracteritzat sempre, a ell i a son pare. El directiu que va ordenar el seu acomiadament ho va fer al·legant insults del treballador, quan aquest li va replicar que feia molta pudor a alcohol. Tan l'afectat com la CGT consideren intolerable que es puguin normalitzar els acmoiadaments a dit per part d'una direcció irresponsable i autoritària. Per tal de mostrar la preocupació i la solidaritat de la CUP, així com per oferir l'ajuda necessària, el regidor de la CUP va visitar la setmana passada el sindicalista que des de llavors segueix acampat a les portes de la Mahle

7/6/12

La CUP demanarà els criteris de les subvencions als mitjans de comunicació

El govern està actualment tancant els convenis i contractes amb els mitjans de col•laboració, locals i nacionals. Al Ple de dilluns es va "donar compte" de dos d'aquests convenis, a raó de 9000 euros cadascún, per a VilanovaDigital i Onda Cero. La CUP va qüestionar els criteris pels quals s'assignen quantitats idèntiques a dos mitjans amb arrelaments i projecte periodístic molt diferents a la ciutat i va instar el govern a clarificar els criteris d'aquests convenis i subvencions, així com l'import total que es destinarà a pagar mitjans de comunicació, a la propera comissió informativa.

4/6/12

La CUP havia negociat rebaixes per a aturats del 50% als DOS centres esportius

En la negociació d'ordnenaces fiscals, la CUP va demanar al govern, entre d'altres qüestions, una quota per a aturats de llarga durada per als centres esportius públics de la ciutat, l'Esportiu la Piscina i el Complex Esportiu del Garraf. Revisant les condicions, aquesta quota per a aturats ara per ara només és vigent a l'Esportiu La Piscina. La CUP ha fet arribar la seva queixa al govern que ha donat com a raó un "malentès" en al negociació. Per a la CUP és important que els aturats tinguin rebaixes substantives en les activitats esportives i en tots els serveis que l'Ajuntament els pugui prestar, i això òbviament vol dir als dos centres esportius alhora.

2/6/12

Ciutadans i entitats podran presentar candidatures per a l'elecció dels Pabordes 2013 del 8 al 20 de juny



Aquesta setmana, l'Ajuntament de Vilanova ha presentat la primera proposta del nou model d’organització de la Festa Major, amb la incorporació d'algunes propostes sorgides en els grups de treball organitzats dins el procés participatiu que s'ha desenvolupat durant les darreres setmanes. De manera transitòria enguany, l’elecció dels Pabordes 2013 es farà a través de la presentació de candidatures d’entitats i de ciutadania. Es poden presentar candidatures del 8 al 20 de juny a través de Carpeta Ciutadana i OAC. La votació dels 4 pabordes de les entitats serà dimecres 4 de juliol a les 20 hores. I la proposta de la Junta de Portaveus dels 3 pabordes de la ciutadania es realitzarà el mes de juliol i s'aprovarà per Ple.

Paral·lelament, el procés per debatre el model d'organització i gestió de la Festa Major continuarà properament amb la possibilitat de participar en dos grups de treball intern: 

A) Grup de treball per definir la creació de la Fundació que gestionarà els actes cívico-lúdics de la Festa (poden inscriure’s a cultura@vilanova.cat fins el 8 de juny). Amb reunions periòdiques de juny a octubre, i presentació dels resultats a l’octubre.

B) Grup de treball per definir la Comissió de Protocol (poden inscriure’s a cultura@vilanova.cat fins el 8 de juny). Amb sessions de debat i presentació dels resultats a l’octubre.