El contracte de l’Ajuntament amb el Cinema Bosc finalitza el juny del 2012 i Neàpolis està negociant amb els propietaris la continuïtat. Mentre la continuïtat del mateix no estigui assegurada no es podrà començar a implmentar la proposta de la CUP que consistia en que la programació del Bosc s’obrís a entitats i ciutadans interessats mitjançant la creació d’un òrgan col·lectiu que la treballi, no com actualment que molt poques persones decideixen què s’hi fa, si es cedeix, etc. i l’única possibilitat d’opinar es limita a fer suggeriments al correu electrònic o al Facebook.
D’altra banda, el cinema es troba amb diferents handicaps tècnics, com el fet de que encara projecta cintes en 35mm i que caldria invertir per digitalitzar les 5 sales (amb un cost aproximat de 60.000 a 90.000 euros cadascuna). Cal esmentar també que en aquest sector les distribuidores cobren a 30 dies i s’emporten el 55% del cost de cada film la primera setmana de projecció, fet que dificulta molt aconseguir pel•lícules. I les pel·lícules en català són especialment difícils d’aconseguir perquè la Generalitat sols paga 12 còpies per tota Catalunya, la meitat de les quals, acostumen a quedar-se a Barcelona tot i ens avenços que s’estan aconseguint derivats de la Llei del Cinema.
D’altra banda, el cinema es troba amb diferents handicaps tècnics, com el fet de que encara projecta cintes en 35mm i que caldria invertir per digitalitzar les 5 sales (amb un cost aproximat de 60.000 a 90.000 euros cadascuna). Cal esmentar també que en aquest sector les distribuidores cobren a 30 dies i s’emporten el 55% del cost de cada film la primera setmana de projecció, fet que dificulta molt aconseguir pel•lícules. I les pel·lícules en català són especialment difícils d’aconseguir perquè la Generalitat sols paga 12 còpies per tota Catalunya, la meitat de les quals, acostumen a quedar-se a Barcelona tot i ens avenços que s’estan aconseguint derivats de la Llei del Cinema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada